Witajcie Kochani!
W maju jak w raju! Trudno rozmawiać o majowych wędrówkach w obecnej sytuacji, ale myślę, że nie trzeba daleko wyruszać, żeby spędzić trochę czasu na łonie przyrody!
Na początek! Krótki filmik o PUSZCZY AMAZOŃSKIEJ.
Pamiętacie, gdzie jej szukać na mapie?
Przyroda:
Czas pracy 40 minut
Czas wracać do Polski! Poznasz dziś miejsca w Polsce, które warto zobaczyć. Będziesz miał/miała okazję popracować z mapą! Do dzieła!
Otwórz Podręcznik na s. 44-45. Przyjrzyj się ilustracjom i przeczytaj uważnie tekst.
Zwróć uwagę:
Na poniższej mapie Polski zaznaczono
Dolinę Wisły - inaczej: Nizinę Nadwiślańską.
Na tej widzicie Dolinę Dolnej Wisły:
W Kartach ćwiczeń w zadaniu 2 na mapie wskazana jest Dybowska Dolina Wisły.
Nie musicie oczywiście pamiętać tych wszystkich nazw. Chciałam, żebyście mieli jasność, że jak mówimy o dolinie naszej najdłuższej rzeki w Polsce to nie jest to tylko jedno jedyne miejsce.
Samo słowo dolina oznacza podłużne wgłębienie na powierzchni ziemi:
Znajdź na mapie pozostałe miejsca wskazane w podręczniku:
Przed Wami najmłodsza latarnia morska w Polsce:
Najmłodsza latarnia morska w Polsce to tak naprawdę Wieża Służby
Dyżurnej Kapitanatu Portu Gdańsk. Latarnia jest wyjątkowa choćby pod tym
względem, że nie można jej zwiedzać - w porównaniu do innych stojących
nad polskim Bałtykiem. A na pewno byłoby warto - dla niezwykłego widoku.
Poszukaj w internecie informacji na temat żubrów:
Czym się żywią?
Gdzie najliczniej występują?
Czy w Europie żubry również są największymi ssakami lądowymi?
Zapraszam do rozwiązania testu na podstawie tego materiału:
Wykonaj ćwiczenie 1 oraz 2 w Kartach ćwiczeń na s. 39.
JĘZYK POLSKI:
Czas pracy: 20 minut
Przypomnij sobie na jakie pytania odpowiadają poznane dotąd części mowy:
rzeczownik
czasownik
przymiotnik
przysłówek
Wykonaj zadanie online. Należy "złapać" wyraz, który pojawi się na środku i przesunąć go w odpowiednią część ekranu. Na koniec sprawdź swoje odpowiedzi - klikając na niebieską ikonkę w prawym dolnym rogu - Popraw się jeśli popełniłaś/łeś błąd. Powodzenia!
Wykonaj ćwiczenia 3-6 s. 40 w Kartach ćwiczeń
W zeszycie:
Lekcja 29 kwietnia 2020 r.
Temat: Majowe wędrówki.
RELIGIA:
Szanowni Państwo, kochane dzieci :)
Dzisiaj trochę
zabawy. :) Na początek bardzo proszę o przeczytanie krótkiego fragmentu z
Pisma Świętego, który znajduje się poniżej, a następnie zapraszam do
pokoju zagadek. :)
Rozmnożenie chleba
Słowa Ewangelii według Świętego Jana
Jezus
udał się na drugi brzeg Jeziora Galilejskiego, czyli Tyberiadzkiego.
Szedł za Nim wielki tłum, bo oglądano znaki, jakie czynił dla tych,
którzy chorowali.
Jezus wszedł na wzgórze i usiadł tam ze swoimi uczniami. A zbliżało się święto żydowskie, Pascha.
Kiedy
więc Jezus podniósł oczy i ujrzał, że liczne tłumy schodzą się do
Niego, rzekł do Filipa: «Gdzie kupimy chleba, aby oni się najedli?» A
mówił to, wystawiając go na próbę. Wiedział bowiem, co ma czynić.
Odpowiedział Mu Filip: «Za dwieście denarów nie wystarczy chleba, aby każdy z nich mógł choć trochę otrzymać».
Jeden
z Jego uczniów, Andrzej, brat Szymona Piotra, rzekł do Niego: «Jest tu
jeden chłopiec, który ma pięć chlebów jęczmiennych i dwie ryby, lecz cóż
to jest dla tak wielu?»
Jezus
zaś rzekł: «Każcie ludziom usiąść». A w miejscu tym było wiele trawy.
Usiedli więc mężczyźni, a liczba ich dochodziła do pięciu tysięcy.
Jezus
więc wziął chleby i odmówiwszy dziękczynienie, rozdał siedzącym;
podobnie uczynił i z rybami, rozdając tyle, ile kto chciał. A gdy się
nasycili, rzekł do uczniów: «Zbierzcie pozostałe ułomki, aby nic nie
zginęło». Zebrali więc i ułomkami z pięciu chlebów jęczmiennych,
pozostałymi po spożywających, napełnili dwanaście koszów.
A
kiedy ludzie spostrzegli, jaki znak uczynił Jezus, mówili: «Ten
prawdziwie jest prorokiem, który ma przyjść na świat». Gdy więc Jezus
poznał, że mieli przyjść i porwać Go, aby Go obwołać królem, sam usunął
się znów na górę.
Oto link do pokoju zagadek :
https://view.genial.ly/5ea3f5dad407580db900fd86/game-breakout-escape-game-klasa-ogolny
Dobrej zabawy! :)
Pozdrawiam,
Klaudia Adamczewska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz