Obserwatorzy

wtorek, 14 kwietnia 2020

15 kwietnia 2020 r.

 

Witajcie Kochani!

 

Na dzień dzisiejszy wiemy, że tu na blogu będziemy spotykać się jeszcze do 26 kwietnia. 

W najbliższy piątek umówimy się w mniejszych grupkach na zoom na "poczytanki". Przygotujcie sobie ulubiony fragment lektury "Dzieci z Bullerbyn", który przeczytacie nam na żywo! Umówmy się na 15 zdań! 

Do zobaczenia!

 

Zgodnie z zapowiedzią dziś zaczynamy omawiać lekturę

 Astrid Lindgren pt. "Dzieci z Bullerbyn"

Zapraszam...

 

JĘZYK POLSKI

Czas: 40 minut

 

Autorką omawianej przez nas lektury jest... Astrid Lindgren




Zawsze najbardziej interesuje Was czy osoba, o której rozmawiamy jeszcze żyje...

 

Niestety już nie. Zmarła w 2002 roku, czyli zanim Wy pojawiliście się na świecie!

Pisała o dzieciach i dla dzieci. Zachęcam Was do przeczytania wielu innych fantastycznych książek jej autorstwa. 



Czy wiecie co wspólnego ze sobą ma Bullerbyn i Sevedstorp?

Sevedstorp to osada niedaleko miasteczka Vimmerby, w którym urodziła się Astrid Lindgren w roku 1907. 

Czy już wiecie co mają wspólnego? 

 

To jest to samo miejsce. W rzeczywistości jest to Sevedstorp, w Smalandii
w Szwecji. Było ono inspiracją dla Astrid do napisania tej niezwykłej powieści dla dzieci.




Spróbujcie odnaleźć na mapie Szwecję i Sevedstorp:


https://www.google.com/maps/@43.8525872,-12.8611109,3z


 

ZADANIA DLA WAS:

 

1.

Wykonaj notatkę w zeszycie do języka polskiego. Po zapisaniu tematu lekcji, przepisz poniższy tekst uzupełniając go brakującymi wyrazami.

 

 

Lekcja 15 kwietnia 2020 r.

Temat: My - dzieci z Bullerbyn.


Historię o Bullerbyn opowiada ............... . Oprócz niej w Zagrodzie Środkowej mieszkają ................ i ................. . Mieszkańcami Zagrody Północnej są ....................... i ..................... .   .......................... i jego rodzice są właścicielami Zagrody Południowej.

Lasse chce zostać .......................... , a Bosse pragnie być ..................... .

 

2.

Bracia Lisy wiedzieli kim chcą zostać w przyszłości. Zapisz w zeszycie poniższe zdanie i uzasadnienie swojej odpowiedzi. (UZASADNIENIE czyli WYJAŚNIENIE dlaczego dokonałaś/łeś takiego wyboru).

 

W przyszłości chciałabym (lub chciałbym) zostać ...................

 

PLASTYKA

Czas: 30 minut

 

Pod notatką w zeszycie wykonaj rysunek wszystkich zagród
w Bullerbyn. 

Podpisz je:
 

Zagroda Południowa

Zagroda Północna

Zagroda Środkowa

 

Nie zapomnij o narysowaniu drzewa w odpowiednim miejscu. 

 

 

 

MATEMATYKA:

Czas: 20 minut

 

Pamiętasz?

 

 Wykonaj zadania: 1, 2, 3 i 4 s. 54 i 55 w Kartach ćwiczeń do matematyki.

 

 

Dziś poproszę o przesłanie zdjęcia notatki i rysunku wykonanego w zeszycie do języka polskiego. 

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Ania Kabat

1 komentarz:

27 października 2020 r.

 Witajcie Kochani! Bardzo za Wami tęsknimy! Ćwiczcie razem z nami! Dziś dużo powtarzamy! Dotarliśmy już do KART POWTÓRZENIOWYCH! MATEMATYKA ...